سفارش تبلیغ
صبا ویژن


اخبار دنیای عشق

وه ...!! براستى گاهى که انسان تاریخ را ورق مى زند، با ملاحظه بعضى از فرازها در شگفتى فرو مى رود، براى اینکه شاهدى در این مورد ارائه دهیم ، موضوع دیوار چین را از تاریخ بیرون مى آوریم و در این باره مى اندیشیم :
بلندى این دیوار از 9 تا 12متر است .
عرض پایه آن 10 متر است .
طول دیوار به عقیده چینى ها، چهار هزار کیلومتر (670 فرسخ ) است !
در فاصله هر چند متر، برجى بر روى دیوار به منظور دفع دشمن و حفظ تسلط کامل بر کشور پهناور چین بنا گردیده است .
این دیوار از ((آن تونک )) واقع در قسمت علیاى خلیج ((لیاتوتونک )) شروع شده و مانند حصار دایره اى ، گردش کرده و در نزدیکى بندر فعلى ((یونک ینک )) به دریا متصل شده و باز از آنجا شروع شده و از شمال پکن به دو قوس تقسیم شده و کشورى را در درون خود قرار داده است ، و در نزدیکى رود زرد دو قوس یکدیگر را قطع کرده و در یک رشته به ساحل رود زرد در مغرب چین ، پایان یافته است .
این دیوار در عبور خود از کوههائى که در 3 هزار متر ارتفاع دارد و از دره هاى عمیق نشیب و فراز گرفته است .
دیوار مذکور داراى دو دروازه است ، یکى از آنها طرف چین فعلى که اختیارش بدست چینى ها است قرار گرفته و دیگرى سمت ((تون کن )) که در اختیار تون کنى ها است مى باشد
عجیب اینکه : در مدت ساختمان این دیوار، چهارصد هزار کارگر تلف شده اند و تنها پانصد هزار نفر ماءمور ساختمان سنگرهاى آن در مدت ده سال بوده اند. براى حفظ آن دیوار، تا چندى قبل یک میلیون نفر سرباز، دست به کار حفاظت و حراست بودند.
و در تقویمهاى چینى ، فرمانى که در آن زمان بوده ، ترسیم شده و متن فرمان این است : ((اگر میخى لاى درز سنگى ، قابل کوبیدن باشد گردن سازنده آن قسمت باید قطع شود)).
آنانکه با ساختن چنین دیوارى - گرچه تواءم با تلف شدن هزاران بینوا باشداحساس آرامش و پناه مى کردند، اینک آیا مى توانند جلو حشره کوچکى را که از سوراخ بینیشان بالا مى رود بگیرند؟ آرى حتى یک حشره کوچک فرمان آنها را نمى برد، این است وضع دنیا، روزگار قدرتها چقدر زود سپرى مى شود؟

 


نوشته شده در سه شنبه 88/12/18ساعت 11:25 صبح توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

بی تویک روزدراین فاصله ها خواهم مرد

مثل یک بیت ته قافیه ها خواهم مرد

توکه رفتی همه ثانیه ها سایه شدند

سایه در سایه آن ثانیه ها خواهم مرد

شعله ها بی تو ز بی رنگی دریا گفتند

موج درموج دراین خاطره ها خواهم مرد

گم شدم در قدم دوری چشمان بهار

بی تویک روزدراین فاصله ها خواهم مرد


نوشته شده در سه شنبه 88/12/18ساعت 9:11 صبح توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

اگه دوست دارین شماهم یه وبلاگ داسته باشین بیاین به این آدرس:

Http://ParsiBlog.com/General/Signup.aspx?uid=7165851


نوشته شده در یکشنبه 88/12/16ساعت 7:27 عصر توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

اینم برادرزاده مه «مریم خانوم» فقط گوشاتون رو بگیرین چون صداش مخ رو سوراخ میکنه
نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 1:9 عصر توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

سلاااااااااااااام دوستای عزیز من        من که خیییییییییلی خوبم    امیدوارم شمام خوب باشین

به وبلاگ من خوش اومدین . به اونایی هم که اولین بارشونه اومدن اینجا سلام مخصوص میگم   دوستتون دارم

بجه ها قولتون که یادتون نرفته؟ ....  

کدوم قول؟!!!!! دستتون درد نکنه دیگه به این زودی همه چی یادتون رفت؟  

مگه قرار نبود هرکی دفعه بعد که میاد چندتا از بهترین دوستاشم با خودش بیاره؟  

راستی بچه ها یه مقاله داشتم که واستون گذاشتم ، امیدوارم به دردتون بخوره

نظر یادتون نره ها    


نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 12:59 عصر توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

 

4)شهادت حاج شیخ فضل الله نوری:

شیخ فضل الله نوری از علمای بزرگ تهران و از رهبران جنبش تنباکو بوده است، وی در ابتدای نهضت مشروطیت از پیشگامان حرکت بود و در مهاجرت علما به قم حضور یافت و خود بخشی از هزینه شکل‌گیری نهضت را پرداخت؛ امّا با آشکار شدن ماهیت غربی آن و مشاهده رفتار مشروطه‌خواهان وابسته و دخالت بیگانگان و جدایی نهضت از احکام اسلامی، خواستار تطبیق نهضت با اسلام شد

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 12:36 عصر توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

دستاوردهای سیاسی و فرهنگی روحانیت در مشروطه : 

تاریخ معاصر ایران به نام «جنبش مشروطیت» مشهور شده، تحولات فرهنگی سیاسی بزرگی در میان روحانیت پدید آورد که قبل و بعد از آن تا ظهور انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است. نخستین جلوه آن، حضور گسترده ای از مراجع و علمای شیعه ایران و عراق در این جنبش است که در تثبیت و تحکیم و تایید، یا نقد و رد آن کوشیدند. این امر موجب بحث و مناقشات فراوانی شد که ماحصل آن نگارش ده ها رساله سیاسی البته با مایه های علمی متفاوت در اثبات و ثمرات مشروطه یا رد و زیان های آن شد. این بحث ها نه تنها در بین خواص علما جریان داشت، بلکه روحانیون دیگری پا به این عرصه گذارده و با انتشار روزنامه به شرح و بسط ابعاد اندیشه مشروطه خواهی در میان توده مردم اقدام کردند. روزنامه های حبل المتین چاپ تهران، روح القدس، لوایح حاج شیخ فضل الله نوری از روزنامه های معروف تهران و روزنامه های انجمن مقدس ملی اصفهان، جهاد اکبر، الجناب در اصفهان، روزنامه های خیرالکلام و نسیم شمال در گیلان، و نیز نشریات نجف، دره النجف، الغری والعلم درنجف اشرف اززمره نشریات تاثیرگذاری بودند که در طول چهار سال پس از استقرار مشروطه در ایران انتشار یافتند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 12:34 عصر توسط یوسف جون نظرات ( ) | |

جنبش مشروطیت

چکیده

تاریخ به حکم قرآن، دارای قاعده وضابطه است وارادة انسان برتحولات سیاسی ـ اجتماعی و پیشرفت و مرگ نهضت‌ها و انقلاب‌ها حاکم می‌باشد. ارزش‌های اخلاقی و انسانی، نقشی بنیادین در سعادت و کمال جامعه دارد. بنابراین، تاریخ نهضت‌ها و انقلاب در هر دو بُعد نظری و عملی بسیار آموزنده است. هدف قرآن در تاریخ‌نگاری و گزارش رویدادهای زندگانی ملت‌های پیشین، اندیشیدن و عبرت گرفتن است. این نوشتار پس از اشاره به اهمیت تاریخ در قرآن، ضرورت بهره‌برداری از تاریخ تحولات سیاسی ـ اجتماعی معاصر را یادآور می‌شود. در ادامه پس از معرفی مشروطه و زمینه های پیدایش آن ، دست آوردهای نهضت مشروطه را بررسی می کند، پس از توضیح اهمیت آسیب‌شناسی نهضت مشروطیت، با استفاده از آثار سیاسی امام خمینی(قدس سره) و تحلیل‌های ایشان در این باره و نیز بررسی تاریخ مستند مشروطیت، برخی از آسیب‌ها و آفات این نهضت را استخراج و تبیین می‌نماید

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/12/13ساعت 12:22 عصر توسط یوسف جون نظرات ( ) | |


پیچک دات نت قالب جدید وبلاگ

کدهای جاوا وبلاگ




کدهای جاوا وبلاگ




انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس